Om du känner att du inte gjort helt rätt gymnasieval i den första ansökningen så har du nu möjlighet att ändra din slutgiltiga ansökan. Perioden är aktuell mellan 25 april och 15 maj.

Maj

Varför ska du välja Önnestadsgymnasiet?

Önnestadsgymnasiet är skolan för dig med intresse för natur, skog, djur eller lantbruk. Med fem inriktningar och hela 11 yrkesutgångar erbjuder vi en utbildningsflora utöver det vanliga. Dessutom bedrivs våra studier i en av landets absolut modernaste gröna utbildningsanläggningar. Utöver det erbjuder vi även naturvetenskapliga programmet. Vår ambition är att fortsätta hålla en hög utbildningskvalité genom mindre klasser och engagerade lärare. Hos oss är gemenskap i fokus och vi-känslan genomsyrar hela verksamheten.

Hur ändrar jag mitt gymnasieval till Önnestadssgymnasiet?

Prata med din SYV
För att du ska kunna ändra eller lägga till utbildningar, måste din SYV först låsa upp din ansökan.

Kvittens
När du är klar med din ansökan skriver du ut en kvittens. Skriv din namnteckning på den och lämna den till din SYV.

Omvalet är till för dig som:

• Vill ändra ditt redan gjorda gymnasieval
  • Inte ännu gjort något gymnasieval för 2021
  • Vill söka andra eller flera utbildningar för att ha bättre chans att komma in

Vanliga frågor

Ja! Hos oss är kan du få högskolebehörighet oavsett vilken inriktning du har valt att läsa.

Minst 15 veckor.

Kom ihåg att skicka in din ansökan senast 15 maj.